Wat betekent Zainab voor mij

In de naam van Allah, de Barmhartige de Genadevolle,

De gevoelens van liefde, vreugde en verdriet voel ik van binnen bij alleen al de naam Zayneb. Deze bewonderenswaardige vrouw heeft niet alleen een boodschap achtergelaten in de islamitische geschiedenis – die overigens tot op de dag van vandaag voortleeft in onze daden en overtuigingen – maar ook heeft zij mij als mens, als vrouw kracht gegeven in mijn weg naar Allah (swt). Zij was een vreemdeling bij de mensen, maar was zij een vreemdeling bij Allah (swt)? Nee, want bij Hem was zij veilig en in rust. In de handen van Allah (swt) ben je verlost van de pijn van dit leven. Zayneb betekent voor mij geduld en jezelf opzij zetten voor het belang van een ander, omdat dat ervoor zorgt dat er geen hindernissen komen in het pad van mijn islam naar Allah (swt). Het is niet genoeg om deze bijzondere, waardevolle, gerespecteerde en dankbare vrouw te beschrijven in slechts een aantal zinnen. De tranen springen in de ogen bij het herdenken van deze kuise vrouw, die haar persoonlijkheid versterkte door het standvastige vertrouwen hebben in Allah (swt), ondanks dat zij al haar familieleden voor haar dood zag gaan. Momenten waarop ik wanhopig word, zonder ik mij af en zoek ik Zayneb op, want ik voel mij soms ook een vreemde in Nederland. Zayneb was ook een vreemde, zij was eenzaam, maar zij besprak al haar gevoelens met alleen Allah (swt) en zij werd nooit zwakker van de ervaringen in haar leven. Alles wat haar overkwam maakte haar nóg sterker.

Oh Zayneb, het is vandaag jouw geboortedag en gevoelens van verdriet en vreugde mengen zich in mijn geest. Jij bent om al mosayeb, jij bent de duurste en waardevolste parfum van de islamitische vrouw en jij bent mijn toevlucht in het pad van de islam. Zonder jou, wist ik vandaag niet wat de ware islam is. Jij bent mijn lerares en de schoonheid van Allah (swt) en het sieraad van jouw grootvader Profeet Mohammed (s). Woorden zijn niet genoeg om jouw waarde te beschrijven die jij hebt achtergelaten van binnen. Zayneb, mijn steunende moeder, mijn zachte zus en mijn begripvolle vriendin, ik dank jou voor jouw jihad en pijn die je hebt moeten meemaken om het juiste beeld van de ware islam vast te leggen en ik vraag om jouw getuigenis op de Dag des Oordeels voor alle gelovigen. 

Geschreven door Mona Almushat

© Copyright Ahlalbait Jongeren

 

Plaats reactie

Zie onze disclaimer voor de regels:

http://ahlalbait.nl/index.php/disclaimer


Beveiligingscode
Vernieuwen