Hij is zo dichtbij

In de naam van Allah, de Barmhartige de Genadevolle,

Door Waiel Alkhateeb

24/03/2015

Met verwoestende kracht komen de golven water op mij af. Alles meesleurend komt het geweld mij tegemoet, ik wordt meegesleurd in een achtbaan waarin ik alles voorbij zie komen. Diep van binnen weet ik dat dit het einde kan zijn, maar dat einde wil ik niet. Ik heb hulp nodig, er moet iemand zijn, ik moet roepen: God help mij!!

Het eerste wat in een mens opkomt in een situatie zoals hierboven is het roepen naar een kracht die de situatie wél kan veranderen. Diep van binnen is er geloof in God, al willen sommigen dit helaas niet erkennen.
God staat dichtbij, luistert naar jou en mij, weet wat wij denken en hoe wij handelen. Zo dichtbij…

“En wanneer Mijn dienaren om Mij vragen, Ik ben dichtbij en verhoor het gebed van de smekeling wanneer hij Mij aanbidt" [Koran 2:186]

De meeste mensen geloven in een grotere macht, in een regelaar, een soort schepper. In een kracht groter dan de natuur en de mens, echter het erkennen van God is niet aan hen besteed.
Maar in moeilijke situaties zoeken we hulp, het liefst van de meest machtige kracht die er bestaat.

In een periode waarin het wat makkelijker is en de voorspoed ons toelacht dreigen we te vergeten dat we alles te danken hebben aan Hem. We beginnen hoogmoed te krijgen en het succes waarin we ons bevinden en de levensvereisten maken de tijd voor reflectie zo kort. Opeens is ons gebed niet meer zo belangrijk, opeens bevinden we ons op plekken waar we niet horen, opeens dwalen we af van het mooie pad waar Allah (swt) ons wil hebben. Opeens zijn we God vergeten!

Er gaat geen moment voorbij zonder dat Allah (swt) zijn gunsten op ons laat neerdalen, laat geen moment voorbijgaan zonder dankbaar te zijn voor deze gunsten!

© Copyright Ahlalbait Jongeren

Plaats reactie

Zie onze disclaimer voor de regels:

http://ahlalbait.nl/index.php/disclaimer


Beveiligingscode
Vernieuwen