Eén Eis 

In de naam van Allah, de meest Barmhartige de meest Genadevolle,

Door Hejiye Z.M

10/11/2015

‘Eén eis’. zei mijn baas. Voordat de wintertijd aanbrak, moest ik het snel regelen. Ik had een plek nodig, anders zou ik het middaggebed niet halen. Ik had me al voorbereid op wat ik tegen mijn baas zou zeggen: ‘Binnenkort is het wintertijd, dat betekent dat ik het dan niet haal om mijn gebeden thuis te bidden. Ik zou graag in die periode op werk willen bidden.’ Mijn baas was een beetje in shock. Nooit heeft hij überhaupt een moslim als werknemer gehad. En nu is er iemand die een ruimte wilt om tijdens de winterperiode te kunnen bidden. ‘Ik heb dan een eis, ik wil dat niemand je ziet als je het gebed verricht’, antwoordde mijn baas. Ik had al in gedachte in welke ruimte ik wilde bidden. Hij gaf me daarvoor zijn akkoord. 

Wat voelde dat goed aan. Ik had er dagen aan gedacht en zaken ervoor gepland. Ik dankte Allah (swt)dat hij het makkelijk voor me maakte om mijn verplichtingen jegens hem te kunnen nakomen. Ik dank Allah (swt) dat hij me nooit in de steek heeft gelaten. Elke keer dat ik ergens mijn gebed wilde verrichten, kon ik dat met gemak doen. Nooit heeft iemand mijn verzoek afgewezen. 

Vaak schamen we ons om te vragen naar een ruimte om te kunnen bidden, of gaan we er gelijk van uit dat het niet mag. Het gebed is een van de verplichtingen. Als jij ernaar streeft om dichterbij Allah (swt) te komen, zal Allah (swt) deuren voor je openen. Laat je eerste doel op aarde de tevredenheid van Allah (swt) zijn. Vervolgens zal je merken dat ieder mens tevreden over je zal zijn. 

De profeet Mohammed (s) zei: “Het eerste wat Allah (swt) verplicht heeft gesteld voor mijn Ummah zijn de vijf gebeden, en het eerste wat uit hun daden van aanbidding wordt genomen zullen de vijf gebeden zijn, en het eerste waarin ze ondervraagd zullen worden, zullen de vijf gebeden zijn.” (Kanzul `Ummal, Volume 7) 

Laten we het gebed in onze leven op nummer één zetten. 

© Copyright Ahlalbait Jongeren 

Plaats reactie

Zie onze disclaimer voor de regels:

http://ahlalbait.nl/index.php/disclaimer


Beveiligingscode
Vernieuwen