Media

Lezingen

Documentaires 

Films

Binnenkort meer! 

 

Kenniscentrum

Welkom bij het kenniscentrum van Ahlalbait Jongeren.

In deze sectie vind je een heleboel informatie over de Islam. Zo kun je lezen over de wetenschap in de Islam maar vind je ook biografieën van geleerden en informatie over boeken.

Mocht je een vraag hebben, laat het ons weten! 

Reacties   

0 #4 Ahlalbait Jongeren 30-12-2015 21:37
Salam alaykom,

Aan de dood denken maakt de mens bewust dat dit leven kort is en dat alles een beproeving is. Dit maakt jouw geloof sterker. Echter wanneer je aan de haal gaat met deze gedachten op een negatieve manier dan is dat meestal een inmenging van de duivel. Het is belangrijk om dan deze gedachten te negeren en je meer tot Allah te richten en herhaaldelijk Allah te gedenken.

"Degenen die geloven, en wier hart rust vindt in de gedachtenis aan Allah. Ziet toe! in het gedenken van Allah kunnen de harten rust vinden [Koran, al-Raed, vers 28]."

Ws,
AJO
Citeer
0 #3 Lina 18-12-2015 16:01
Hallo, al een tijdje een ongeveer 3,5 maand last van iets aparte
S voordat. Ik wil gaan slapen krijg ik opeens een gevoel van angst om te slapen en snelle hart kloppingen en gedachtes over de dood het houdt me vaak van me slaap af de ene keer gaat het beter dan de andere ook al ik me salaat vericht krijg ik subhanallah tijdens Het reciteren van al yaseen een vermoeid gevoel en benauwd gevoel. Mijn imaan is niet erg sterk ik heb ook angst voor de dood misschien dat dat de reden zou kunnen zijn voor me angsten

Aanvallen dat ik denk dat ik dood ga de nacht. Ik wil graag advies wat ik het beste kan doen ik ben een
Vaak op jullie website aan het lezen over de dood en de imams om zo me imaan te versterken graag hoop ik advies te krijgen mvg lina shokran.
Citeer
0 #2 Ahlalbait Jongeren 03-12-2015 20:50
Wa aleekum al salam beste Kasmi,

De Islam was de geloofsovertuiging die alle boodschappers van Allah hebben verkondigd vanaf de eerste profeet Adam a tot aan de laatste profeet Mohammed s. De essentie van de geloofsovertuiging is altijd geweest dat er geen god is behalve Allah.

Koran, soerat de Vrouwen, vers 163:
Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Ismaël en Izak en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, Aron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.

De Koran getuigt ook dat profeet Ibrahim a een Moslim is die op het rechte pad was.

Koran, surat al-Imraan, vers 67:
Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

Echter de Islamitische sharia, de geloofsleer, moest langzaam geïntroduceerd worden middels verschillende fases waarbij ieder volgend heilig boek het ander onderschrijft en aanvult tot het laatste heilige boek, de Koran, dat volmaakt is.

Koran, surat al-Imraan, vers 3:
Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.

Al nasara waren de volgelingen van profeet Jezus a in het tijdperk van de Evangelie en de joden waren de volgelingen van profeet Mozes a in het tijdperk van de Torah. Met de openbaring van de Koran werd de geloofsleer volmaakt en werden de volgelingen van profeet Mohammed daarom Moslims genoemd corresponderend met de geloofsovertuiging van alle profeten.

Koran, surat al-Imraan, vers 19:
Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam.

WS,
AJO
Citeer
0 #1 kasmi 20-11-2015 14:21
Beste, mijn vraag is of alle profeten islamitisch zijn en praktiserend zijn, was de profeet ibrahim a.s een moslim? wat is het verschil tussen een hanif en moeslim? Waren de joden en nassara al genoemd destijds toen de profeten hun heilig boek overbrachten aan het volk of pas toen de koran is neergedaald?
Citeer

Plaats reactie

Zie onze disclaimer voor de regels:

http://ahlalbait.nl/index.php/disclaimer


Beveiligingscode
Vernieuwen